
نگاهی کوتاه به برخی از کنفرانس های مدیریت پروژه در دومین همایش TGC تهران
اولین کنفرانس متعلق بود به آقای حمید نعیمی از شرکت NOA Games
با عنوان مهم ترین 20 دلیلی که استارت اپ های گیم با شکست مواجه می شوند که از مهم ترینشان می توان به
گیم دیزاین و بالانس بازی
نداشتن پلن تجاری مناسب
نداشتن گرافیک مناسب
الگوبرداری نکردن از بازی های موفق
دومین کنفرانس که متعلق بود به اقای Dominik Glowacki که متاسفانه کنسل شد.
کنفرانس بعدی رو آقای Francesco Cavallari ، کسی که به مدت 15 سال مدیر پروژهایی موفقی در شرکت Ubisoft بود و حالا موسس کمپانی به نام بازی های بدون مرز(VG Without Borders) بود را انجام داد .
هدف کنفرانس آقای Francesco Cavallari ، به اشتراک گذاشتن تجربه 15 مدیریت پرژه در شرکت Ubisoft بود که به نکاتی نظیر :
1 – با خود صادق باشید.
2 – کمک بخواهید.
3- به خودتان آیمان داشته باشید.
4- ساخت تیم معنی ساخت اعتماد، صداقت، قابلیت
5- فکر کنید ، فکر کنید
6- تفرقه بنداز و حکومت کن (تقسیم کردن کارها)
7- انرژی بخشیدن ناگهانی
8- "نه" بگویید
9- پروژه سلطان کار شماست
10 – کیفیت همیشه در اولویت است
اشاره کرد.
آقای Dave Proctor مدیر Mighty Yell Studios
موضوع کنفرانس : اجرای توسعه AGILE در تیم
اجرای گردش کار Agile در محیط کار به چه معناست؟ بسیاری از تیم ها اعتقاد دارند که از Agile و Scrum استفاده میکنند، اما نسبت به ساختارها و مشخصاتی که باعث به حداکثر رساندن کارآیی تیم میشوند ناآگاهند. Scrum این امکان را به شما میدهد که از زمان خود بیشترین بهره را برده و رابطه قوی تر و هدف محوری را بین اعضای تیم خود برقرار کنید. بعنوان یک مربی تاییدشده Scrum هدف من کمک به تیم های مبتدی و متوسط برای درک بهتر اجزای لازم برای یک گردش کار موثر در Scrum است؛ از اینکه حرکت های ضربتی چه قدر زمان لازم دارند تا اینکه در ملاقات و جلسات چطور با اعضای تیم خود صحبت کنید.
آقایان محمد امینی و سجاد بیگجانی
موضوع کنفرانس : ما از 6 ماه پروتوتایپینگ سریع چه آموختیم؟
در این سخنرانی، آقایان محمد امینی و سجاد بیگجانی تجربه 6 ماهه خود از پروتوتایپینگ سریع در جستجوی ایده برای بازی بعدی مان را با شما به اشتراک گذاشتند. و به بررسی چگونگی استفاده حداکثری از حداقل منابع در دسترس، تعریف خطوط ارتباطی، کار کردن با بازاریابان در مراحل اولیه، تکنیک های پروتوتایپینگ سریع و پلی تست و نهایتاً سنجش و ارزیابی پروسه ارائه کردند.
آقای Ian Gregory ب نیانگذار Witching Hour Studios
موضوع کنفرانس : چند روش برای نابودی یک استودیوی بازی سازی
آقای Ian Gregory کنفرانس خود را با شکل غیر معقول و ظنز شروع کرد به این صورت که در کنفرانس تمام کار های اشتباه در مدیریت پروژه را به شما می اموخت و در انتها به دلایل انها می پرداخت به طور مثال
- دخالت زیاد در حوزه خودتان
- تفره رفتن از حقوق ها
- سرمایه گذاری نا امن
- شراکت بد
آقایان احسان تهمورس و مجید رحمانی طراح بازی در Black Cube Games
موضوع کنفرانس : رسیدن به چرخه کاری عالی کار آسانی نیست
سخنرانان در این سخنرانی نگرش خود را نسبت به نقاط کلیدی ذیل در حین توسعه بازی های جدید PC و کنسول معرفی کردند
طوفان فکری ایده بر اساس فرهنگ فولکلور و ایرانی تست امکانات یک پروژه قطع بزرگ در قطع کوچک اسناد پیش تولید کاراکتر، دوربین، کنترل طراحی دشمن طراحی توانایی خط لوله طراحی مرحله بازبینی USP ها (طراحی هدف، داستان سرایی محیطی، المان های اینتراکتیو، صحنه های کات شده و موسیقی) پولیش
اقای Allan Simonsen مدیر فنی و بنیانگذار Boomzap Pte Ltd
موضوع کنفرانس : قوانینی برای موفقیت دفتر مجازی
در این کنفرانس اقای Allan Simonsen به چند قانون ساده برای ایجاد یک دفتر مجازی اشاره می کند:
چرا مجازی کار کنیم ؟
- پول
- ترافیک
- نیروی کار
چطور پروژه را کنترل کنیم؟
- کنترل کار تا کنترل وقت
- زمانبندی کار ها و ملاقات ها
- ارتباطات
- استفاده از نرم افزار مناسب
- فاصله زمانی
- چه کسانی اهل دفتر مجازی هستند.
برای ارسال نظرات خود باید در سایت عضو باشید.